Rabu, 8 Julai 2009

Terima Kasih Rakyat.Tahniah Rakyat.



Walau pun pada tahun 2012, PPSMI akhirnya dimansuhkan jua.Kerajaan pada hari ini mengumunkan untuk mengembalikan hak rakyat Malaysia yang telah termaktub dalam perlembagaan sejak sekian lamanya iaitu hak untuk belajar dalam bahasa ibunda mereka.

Kata setengah Pak Menteri keputusan ini tanda kerajaan sentiasa mengambil kira kepentingan rakyat.Baguslah kalau dah sedar.Dulu Pak Menteri inilah yang jadi tukang kipas menyokong dasar PPSMI ini.

Inilah tabiat Pak-Pak Menteri kita.Rasanya semua maklum.

Apa pun tahniah buat rakyat.Anak-anak mereka telah menderita buat beberapa tahun lamanya.Mereka menjadi korban dasar yang tergesa-gesa ini.Bukan setakat mereka malah guru-guru pun jadi mangsa.

Rakyat bangkit menentang.Kerajaan arahkan soldadu upahan mereka untuk tembak rakyat yang menentang dasar ini.Rakyat berhimpun dalam masjid pun kena tembak.

Timbalan Perdana Menteri,merangkap menteri pelajaran berkata pemansuhan dasar ini bukan kerana tuntutan pihak-pihak tertentu tetapi adalah kerana keperihatinan kerajaan berdasarkan beberapa kajian yang dibuat.

Katalah apa nak katapun.Akhirnya perit jerih rakyat yang memperjuangkan supaya dasar ini dimansuhkan akhirnya tertunai sudah walaupun 2012.

Terima kasih rakyat.Tahniah rakyat.

p/s: jangan lupa 1 ogos,ada demo untuk mansuh juga,kali mansuh ISA.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan