Rabu, 29 Julai 2009

Dr. Asri sama saja dengan Tun Paklah Badwi


'Dr. Asri: Majlis Fatwa Kebangsaan perlu keluarkan fatwa mengenai ISA'

Ini tajuk berita dalam Mstar Online hari ini.

Perkara ini seakan-akan menjadi trend di negara ini.Orang yang pernah ada kuasa tetapi sewaktu berkuasa tidak menggunakan kuasa yang ada untuk melaksanakan apa yang disuarakan rakyat.

Selepas tiada kuasa baru lah bersuara itu dan ini,alasannya ianya sudah menjadi isu rakyat.Apa baru sekarang ini kah ISA jadi isu orang ramai?

Tun Paklah Badwi mendesak kerajaan mansuh saja ISA.Terkejut juga dengan pendirian terbaru Paklah 'kaki tidur' ni.(Istilah Tun Mahathir).Betul ke Paklah atau klon Paklah.Jika klon Paklah tiada pula kenyataan penafian yang Paklah tidak berkata demikian.Maknanya betullah Paklah mahu ISA dimansuhkan.

Mantan mufti Perlis,yang terkenal dengan gagasan 'tajdid'nya meminta para mufti yang masih 'berkuasa' sekarang ini segera mengeluarkan fatwa ISA.Haram atau halal?Beliau dengan sinis menyebut para mufti biasa bersidang di hotel mewah yang dibiayai dana awam rakyat Malaysia.Oleh itu memang patutlah mufti bincang isu ISA.

Sudah terlambat.Rakyat dah buat keputusan untuk turun ke jalan raya pada Sabtu ini.Jika Dr. Asri bersetuju ISA dimansuhkan,saya dengan ikhlas menjemput DR turun bersama-sama rakyat prihatin pada Sabtu nanti.DR kan pernah berdemo kat UK.Takkan kat UK boleh tapi kat sini tak boleh?Boleh kan?...

Kalau boleh,silakan...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan