Khamis, 9 Julai 2009

Mansuh PPSMI jejas masa depan Tun Mahathir


Ya menjejaskan masa depan Tun Dr. Mahathir.Tak percaya ke?

Semenjak dasar ini mula dilaksanakan rakyat terutama ibu bapa pelajar sekolah mula resah.Dalam parlimen pada masa itu beberapa MP pembangkang telah meminta kerajaan membentangkan kajian atau apa-apa dokumen sokongan terhadap perlasanaan dasar goblok ini.

Kerajaan melalui menteri pendidikan berkata akan jelaskan kepada dewan parlimen.

Sebenarnya apa yang menyedihkan pengakuan dari pihak kerajaan bahawa pada waktu itu tiada kajian yang menyeluruh tentang perlaksanaan PPSMI.Guru-guru pun belum bersedia.Habis tu kenapa dilaksanakan juga?

Jawapannya kerana kehendak dan 'cita-cita besar' seorang yang bernama Dr. Mahathir.Jadi semua yang lain walaupun tidak bersetuju terpaksa ikutlah.Yang paling kuat sekali tidak bersetuju ialah Umno Johor.Unmo Johor ialah Umno paling kuat sekali dalam dunia.Walaupun begitu pun tidak boleh menghalang impian seorang negarawan ini.

Sehinggalah pabila Tun Paklah jadi PM suara bangkangan terhadap dasar ini memuncak.Ketika ini Umno Johor bersuara secara terbuka.Kemudian pabila dah ada yang berani bersuara secara terbuka maka yang lain-lain pun mulalah terbuka juga termasuk Khairi Jamaluddin.

Kesian la rakyat kalu lagu ni.

Kepada rakyat,usah biarkan masa depan anak-anak terjejas dek kerana permainan politik dua tiga orang yang gila.

Ya,saya kata gila.

Biarlah masa depan Mahathir yang terjejas kerana dia sudah tiada masa depan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan