Khamis, 26 November 2009

Muhyiddin bedil tok guru,Tok Guru bom muhyiddin..Umno hancur lebur

TPM,Muhyiddin Yasin ketika respon terhadap isu yang melanda PMBK telah menjadikan Tok Guru Nik Aziz sasaran bedilannya.Katanya Tok Guru tidak konsisten ketika buat keputusan dan pendirian yang berhubung kait kepentingan peribadi.

Saya tertanya-tanya,keputusan yang mana satu yang Tok Guru buat tidak menentu itu?

Umum mengetahui sikap pemimpin BN apabila membuat kentayaan tidak pernah disertakan dengan bukti dan dalil terhadap keyataan mereka.Kenyataan mereka seringkali terbit selepas atau hasil dari laporan berita yang telah dimanipulasi.

Amat malang sekali bagi mereka.Sebab itulah mereka ditertawakan rakyat.Sebab itulah tiap kali pilihanraya mereka ditolak rakyat Kelantan.

Hari ini giliran Tok Guru pula menyerang Muhyiddin.Serangan Tok Guru tepat mengena sasaran.

"Saya hairan tiba-tiba seorang pemimpin dari parti yang begitu tenat dengan masalah politik wang mampu menyelesaikan krisis MCA seperti yang dihasratkan Timbalan Perdana Menteri.

"Bagi saya politik orang Cina lebih ke hadapan dan lebih matang. Macam mana Umno hendak ajar orang Cina berpolitik.

"Apa perasaan orang Cina apabila Umno hendak ajar mereka berpolitik sedangkan rumah guru pun berselerakan," katanya di sini.(rujuk harakahdaily).

Leburlah Muhyiddin.Leburlah Umno.


P/s:
Esok kita beraya dulu.Hari ini kita sama-sama umum gencatan senjata.Selepas raya kita sambung perang lagi.Seronok berperang dengan Umno.

Ada orang galak perang sesama sendiri.Jangan berperang sesama sendiri.Kalu main bola jangan sumbat gol sendiri.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan