Sabtu, 3 Oktober 2009

"Penyokong Pas Bagan Pinang ganas"

Ketua Putera Umno,Aziz Rahim mendakwa demikian.Sebabnya siang tadi katanya beliau ditumbuk oleh penyokong Pas.

Hasil dari itu beliau report polis.Tidak pula beliau mendakwa kakinya atau tangannya atau matanya atau kepalanya patah,pecah,retak,reput atau sebagainya.Sebaliknya kata beliau cedera lebam ditengkoknya yang berlipat-lipat itu.Katanya beliau juga sudah pun membuat pemeriksaan di hospital berdekatan sejurus selepas proses penamaan calon tamat.

Laporan berita di akhbar dan tv pun menjadikan kes ini sebagai liputan utama berita-berita mereka pada hari pertama kempen pada prk ini.

Ada seorang lagi yang bersama beliau ketika kejadian,Ismail Sabri Yakub,Menteri Hal Ehwal Pengguna dan Perdagangan Dlm Negeri.Nasib menteri ini baik sikit kerana tidak terkena sebarang pukulan dari penyokong ganas Pas,beliau hanya terkena cacian dan makian saja.Jadi tidak ada kecederaan fizikal,jika sakit pun hanya sakit hati je.

Aziz Rahim hanya cedera di batang tengkok.

Jika saudara2 masih ingat beberapa bulan lalu,pada hari penamaan calon prk Permatang Pasir seorang MP Pakatan Rakyat,N.GobalaKrisnan hampir patah tangannya kerana dikerjakan soldadu-soldadu peliharaan UBN.Seluarnya hampir-hampir terlondeh kerana tali pinggang yang dipakai terputus ketika bergelut dengan soldadu-soldadu tersebut.

Kata ketua soldadu,para soldadu terpaksa bertindak tegas kerana MP tersebut ingkar arahan tidak menggunakan pembesar suara ketika hari penamaan calon.Bagi soldadu bercakap dengan menggunakan pembesar suara pada hari tersebut adalah haram.

Pihak media tidak menimbulkan isu ganas,padahal tindakan yang dikenakan ke atas N.Gobala ini lebih dari pada ganas.Hampir 20 orang soldadu mengepung seorang Gobala.Mana la tangan tak patah.Saudara2 boleh lihat aksi keganasan soldadu ini dalam paparan YouTube.

Gobala yang patah tangan pula yang dituduh ganas.Aksi Gobala yang sempat melibas penampar tepat singgah ke pipi seorang soldadu diulang tayang oleh tv-tv alat propaganda UBN.Dengan sebab aksi seorang Gobala ini,keseluruhan penyokong Pakatan dikatakan ganas.

Setiap kali hari penamaan calon ada saja isu ganas dimainkan.

Yang peliknya,pemimpin UBN kena tumbuk cedera lebam batang tengkok dikatakan penyokong Pakatan ganas.Seorang MP Pakatan cedera hampir patah tangan pun dikatakan penyokong Pakatan yang mengganas.

Semuanya Pakatan yang ganas.UBN lemah lembut.Pooooorahhhh....

1 ulasan:

  1. Itulah yang dikatakan satu Malaysia ciptaan bijaN haprak ketua am me no be end, rakyat di dungukan,....

    BalasPadam