Rabu, 28 April 2010

Ezam Kotak bakal dilantik timbalan menteri?

Bernama melaporkan bekas ketua AMK,Ezam Md Nor dan empat yang lain telah dilantik sebagai senator oleh kerajaan Najib+Rosmah.Turut dilantik Dato G Palanivel,timbalan presiden MIC yang tidak terpilih menjadi calon di prk Hulu Selangor tempoh hari.

Saya percaya perlantikan Palanivel sebagai hadiah terima kasih dan saguhati Najib kerana memberi laluan kepada Kamal+alan+nathan.

Saya juga percaya,perlantikan Ezam Kotak adalah sebagai laluan bagi membolehkannya dilantik ke kabinet sekali gus membolehkannya untuk berada di dewan parlimen.Bagi Najib,Ezam Kotak perlu dimasukkan ke parlimen bagi menghadapi serangan bertalu-talu dari pakatan rakyat,khususnya ketua pembangkang,DS Anwar Ibrahim.

Saya menjangkakan Ezam akan dilantik sebagai timbalan menteri atau Menteri dengan potforlio baru diwujudkan iaitu Menteri Tugas2 Khas.Imbang Penuh
Perkara serupa telah dilaksanakan oleh Tun Mahathir ketika masih perdana menteri dulu iaitu ketika era reformasi 1998 dengan melantik Dato Ibrahim Ali sebagai timbalan menteri di jabatan perdana menteri.Ibrahim Ali diberi tanggungjawab mengetuai jawatan kuasa ad-hoc 'Menangani Fitnah' yang diwujudkan Tun Mahathir pada ketika itu yang bertujuan khas untuk menangkis asakan pembangkang dan amarah rakyat yang memuncak ketika itu.


P/s: Jika Ezam sungguh-sungguh dilantik menteri,melelehlah Brehem Ali..hahaha..abis ayat dah ampu sana wa ampu sini..hahaha..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan