Isnin, 28 September 2009

Gambar Ibrahim Ali pula jadi mangsa





Mutakkhir ini heboh di Kelantan perang mulut antara Tok Guru Nik Aziz dan Dato Ibrahim Ali.

TGNA desak Ibrahim Ali letak jawatan sebagai MP Pasir Mas yang dimenangi atas tiket Pas dalam Pru ke-12 kerana telah berpaling tadah.Banyak tindakannya membelakangi dasar kerajaan negeri Kelantan.

Sebagai jawapan balas kepada desakan tersebut,Ibrahim juga desak TGNA letak jawatan sebagai MB atas beberapa alasan yang diberikan sebagaimana yang dilapor akhbar Utusan hari ini.

2 hari lepas Ibrahim Ali mendakwa rakyat Pasir Mas masih sayang padanya apabila katanya hampir 6 ribu rakyat hadir ke rumah terbuka Idulfitrinya yang diadakan diperkarangan pejabat Pusat Khitmat Ahli Parlimen Pasir Mas di Kg. Mekasar.

Pagi tagi,ketika keluar ke pasar Pasir Mas,saya terpandang satu sepanduk besar ucapan Idulfitri yang memaparkan gambar Dato Ibrahim Ali dan isteri ditengah-tengah bandar Pasir Mas telah disimbah dengan cat hitam.Terkejut juga saya.Sapa la punya angkara?

Lantas saya teringat nasib yang sama yang sebelum ini menimpa sepanduk besar gambar MB Haram Perak,Zambry Kadir yang juga disimbah cat beberapa hari sebelum Idulfitri.

Secara peribadi saya tidak suka amalan sebegini.Bagi saya perbuatan sebegini adalah amalan yang tidak sihat.

Rasullullah pernah melarang ummatnya dari memcaci,mencerca,mengutuk dan mungkin juga menyimbah cat kepada tuhan-tuhan dan berhala-berhala sembahan kuffar jahiliyyah,dengan alasan dibimbangi perbuatan yang sama akan dilakukan oleh golongan kuffar terhadap Allah.

Namun Ibrahim Ali dan juga Zambry Kadir kena fikir kenapa ada rakyat yang sanggup bertindak sedemikian rupa ke atas gambar-gambar mereka.

Apa yang tidak kenanya?

P/s: Usah tipu rakyat,kelak rakyat akan benci.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan