Jumaat, 7 Ogos 2009

"Pemuda Pas dicabar bersama Pemuda UMNO tentang pihak hina Islam"

Sehari dua ni badan kurang sihat.Selsema dan lenguh-lenguh badan.Isteri berkali-kali minta pergi klinik.Saja buat 'tak gheti'.Sebabnya ubat sewaktu demam dua tiga bulan dulu masih banyak lagi.Cek tengok tarikh masih 'on'.Tibai je.Alhamdulillah...hari ni dah mula berpeluh.

Semalam gagahkan diri juga pergi meeting di pej Pas Lumut.Ada dua tiga program sedang menanti.

Bukan nak cerita pasal itu.Yang nak ceritanya pasal ini.Pasal tajuk di atas.Tajuk tu entri terbaru di Utusan Online.

Yang mencabar ialah Ketua Pemuda Umno.Siapa lagi kalau bukan si Khairi menantu Tun Paklah.Tergamak dia mencabar demikian.Dia letak kat mana muka dia sebenarnya.Tak malu ka?

Bila pula Umno sensitif dengan isu-isu Islam?

Setahu saya Umno sama ada Pemuda,Puteri dan juga Wanitanya tak pernah sensitif dan tak pernah ambil tahu pasal Islam.Tak perlu diulas hal ini.

Jika Pemuda Umno nak bela Islam, jawab atau respon dulu ajakan Pemuda Pas untuk berwacana tempoh hari.Saya yakin isu Islam adalah antara isi yang akan dibincangkan dalam wacana tersebut. Bila diajak berbagai alasan diberi untuk mengelak.Akhir sekali tak jadi.

"Pemuda UMNO hari ini mencabar Pemuda Pas yang selama ini ini mendakwa mereka memperjuangkan Islam supaya sama-sama menyertai pergerakan itu mengutuk penghinaan terhadap agama Islam oleh pihak-pihak tertentu dalam ceramah perdana yang akan diadakan di Shah Alam pada 14 Ogos."

Ini antara ayat dalam entri tersebut.Sedap kan bunyi?

Apa motif Khairi sebenarnya? Lambat laun temberang pecah jua akhirnya.Jadi, usahlah bersandiwara.

PEGI JAHANAM UMNO !!

Tiada ulasan:

Catat Komen