Jumaat, 1 Januari 2010

depa sorok rupanya

Sedang rakyat Malaysia bergegak gempita menyambut tahun baru,harga gula dinaikkan 20 sen.Gila punya nak sambut tahun baru sampai tak sedar gula naik.

Orang kata bibir mulut Najib manis.Dulu aku tak berapa nak percaya.Tapi sekarang aku percaya.Mana tak manisnya gula naik 20 sen.

Beberapa hari lepas saya bercerita akan ketiadaan gula di kedai-kedai.Semua kedai tiada gula.Rupa-rupanya fahamlah saya bahawa tauke-tauke gula sorok gula lagi.Depa tunggu kerajaan umum harga naik baru depa jelmakan gula.

Apa ada pakatan ka antara kerajaan Najib dan tauke-tauke gula?

Saya yakin ada pakatan.Jika tiada pakatan,masakan tauke-tauke gula sorok gula mereka.Tujuannya nak kaut untung lebih.Rakyat juga yang terlopong..padan muka.

Lani depa naikkan harga gula,dekat pilihanraya rakyat dapat 'gula-gula'.

Duhai rakyat..hari ini mereka berpakat membuli kita.Apa kata kita buli mereka pula.

Bersediakah rakyat?

P/s: Selamat tahun baru 2010.Good bye 2009.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan