Sabtu, 5 Disember 2009

Sokongan padu buat Tok Guru,Muhyiddin tak terkata












Ada 2 perkara yang berlaku di Medan Ilmu,KB semalam:

1. Himpunan dan sokongan padu rakyat Kelantan terhadap YAB Tuan Guru Nik Aziz agar terus memimpin Kelantan sehingga ke akhir hayat.Rakyat dari pelbagai kaum dan lapisan masyarakat turun meredah hujan semata-mata untuk menyatakan bahawa mereka berdiri teguh di belakang Tok Guru.Mereka telah bersedia berkorban jiwa dan raga jika ada pihak yang cuba mengganggu gugat kepimpinan Tok Guru.

2. Himpunan mendesak kerajaan pusat memberikan hak royalti minyak kepada rakyat Kelantan melalui kerajaan Kelantan,kerajaan yang sah dipilih rakyat Kelantan sebagaimana termaktub dalam perjanjian.Rakyat bersama-sama Tok Guru menuntut hak mereka.Tok Guru telah mengajar rakyat agar berdoa supaya Allah lembutkan hati PM supaya memahami dan menunaikan hak rakyat Kelantan,jika tidak,jika kerajaan pusat terus menafikan hak rakyat untuk menikmati hasil royalti minyak,maka rakyat Kelantan akan berdoa supaya orang-orang yang bertanggung-jawab merompak hak mereka supaya mereka ditimba bala kemusnahan sebagai balasan atas kezaliman yang mereka lakukan.Biar pecah perut mereka.

Perhimpunan di KB semalam telah berjaya menyentak orang di KL.Khabarnya seorang dari mereka ada berkata bahawa dia "tak boleh nak kata apa dah".

Ada juga yang nenasihatkan Tok Guru supaya berhenti dari berkata nista.Saya tidak tahu manusia jenis apakah dia ini?Apakah dia sudah tidak boleh membezakan antara kata-kata nista dan doa?Atau dia sudah tidak kenal doa dan kata nista?Jahil sungguh orang ini.Malang sungguh orang ini.

Cuma tinggal seorang lagi yang belum berkata-kata.Apakah anda mahu perut anda pecah dulu baru nak membuka mulut?

Saya nak ingatkan anda..kalau perut sudah pecah,mulut anda akan tertutup !!

1 ulasan:

  1. salam ya akhi, ramai benar org berhimpun mempertahankan TOK Guru. semoga Allah merahmati perjuangan Tok Guru.

    silap la UMNO demo salah negeri dan tempat..

    BalasPadam