Selasa, 7 Julai 2009

Manek Urai: Tembak biar tepat

Amerika dan Zionis banyak peluru.Apa tidaknya merekalah yang buat peluru-peluru itu.Ada kecil ada besar.Yang besar sekali tembak satu negeri boleh musnah.Mereka boleh tembak secara rambang tanpa rasa bimbang peluru akan habis,mereka ada banyak peluru.

Pas tak banyak peluru.Di mana-mana pun tak banyak peluru.Di Manek Urai peluru ada tapi biasalah tak banyak.

Umno ada banyak peluru,seperti juga Amerika dan Zionis.Di mana-mana pun Umno ada banyak peluru.Sebab itu mereka tak bimbang kehabisan peluru.Di Manek Urai lagi bakyaklah peluru mereka boleh guna.Meraka juga boleh tembak secara rambang.

Saya memuji langkah Pas kali ini.Banyak guna strategi 'tembak tepat'.Sebenarnya inilah kaedah paling baik sekali.Kaedah ini jimat masa dan jimat tenaga.Inilah yang membimbangkan Umno kali ini.

Saya masih ingat ketika UTK Bukit Aman mengepung penjenayah yang paling dikehendak suatu masa dulu,'Bentong Kali'.Pada masa itu yang mengepalai operasi ini Dato Zaman Khan.Dia kata kita akan bawa sepasukan penembak tepat untuk berhadapan dengan 'Bentong Kali'.Memang tepat sekali dengan hanya beberapa minit "Bentong Kali' yang amat licik rebah tersungkur dek penangan pasukan penembak tepat Bukit Aman.Dalam kenyataan media selepas operasi ini Dato Zaman Khan berkata "tak banyak peluru yang digunakan".

Ada 2 program yang menarik untuk diulas di sini.

Pertama program konvoi bermotor anjuran Unit Pengundi Muda Manek Urai dan kedua program Himpunan Warga Manek Urai di Perantauan anjuran PERAKAN.

Kedua-dua program ini diadakan sebelum proses penamaan calon.

Program pertama melibatkan 300 peserta tidak termasuk urusetia penganjur.Yang menariknya kesemua 300 peserta yang terlibat merupakan pengundi muda yang berdaftar di Manek Urai.

Program kedua membabitkan hampir 450 orang warga Manek Urai di sekitar Lembah Kelang.Program diadakan di sebuah hotel di Kuala Lumpur.Ikut bancian terdapat hampir seribu pengundi berdaftar di Manek Urai menetap di sekitar Lembah Kelang.Hasil kerja keras Unit pengundi luar dengan bantuan PERAKAN mereka berjaya mengumpulkan seramai 450 orang daripada hampir seribu orang pengundi berdaftar di Manek Urai.Program ini dihadiri TG. Nik Aziz,Dato Husam Musa dan pimpinan PERAKAN.


Dan sudah tentu selepas ini sehinggalah ke hari mengundi jika kaedah ini yang digunakan harapan untuk menang amat cerah sekali.

Bukan mudah sebenarnya menggunakan kaedah ini tapi tidaklah begitu payah.Perlu kepada kesungguhan dan penumpuan yang khusus.Juga perlu kepada orang-orang yang sudah terlatih sebagai 'penembak tepat'.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan